Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Åhh så var det fredag igen

Ytterligare en vecka på sommarlovet ge gått...  nu har den en hel helg framför oss... 


Enda jag vet säkert är att jag ska hålla mig/oss LÅNGT ifrån stan och hälla då denna helg innebär att stan är full av alla fulla människor och det bråkas över allt mm eftersom att det är SUMMERMEET (Har varit powermeet innan men nu är de annan arrangör) 

Så vi blir hemma i våran trygga vrå... möjligen ett försök till Pokemonjakt och fånga pichau med ash hatt... men hålla oss långt från stan typ på anundhög kanske... 

Har fortsatt på gårdagens projekt.. Så just nu ser det hela ut så här

Så j projektet går framåt i alla fall... 


Maken har varit ner till läkaren med sin tå som han opererade förra veckan för att förhoppningsvis förhindra att de blir värre.. 
Han skulle även passa på att lämna in våra gamla pass som vi hade innan vi bytte namn .. 
Plötsligt ringer polisen och undrar varför vi lämnar in fullt giltiga pass.. 
Fick förklara att vi bytt namn... och därför inte längre kunde använda dem längre... 

Sen kom maken och äldsta dottern hem och vi står i hallen och pratar... plötsligt ringer telefonen och en annan mamma från gården och talar om att W varit med sina kompisar och tänt eld på busken i en av deras kojor...  Så brandkåren har varit här och släckt deras "grill"...  Så ja min värsta mardröm är besannad min son har jag misslyckats lära rätt och fel!!! Mitt enda krav att jag ska lyckas med... en värdegrund att man inte skadar någon annan eller ens försöker... inklusive att inte tänd eld på leksaker... 

Spännande liv i vanlig ordning.... tårarna rinner och ilskan utlöste dem... bläää det var den fredagen de....

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: