Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Jag vet att jag inte är som alla Andra

Jag tycker och tänker inte som alla andra.. jag avskyr diskrimineringar och uteslutningar av människor oavsett anledning.... 

Jag anser även att man bör ta till vara på människors handlingar i den bemärkelsen att man ser och ger tillbaka till sin omgivning... 

Men också att man ser andras insats och inte bara sin egen utan även andra människor oavsett om man känner människor eller inte.. det är inte så att de människor man känner är bättre än dem man inte känner.... 
Jag märker att om man pratar med människor man ser ute blir de ofta chockade för gud förbjude att man inte gör nån skillnad på människor.. Vi är alla människor vi har alla ett bagage och även en historia bakom varför vi känner och gör som vi gör..  men oavsett anledning är de aldrig rätt att utesluta människor... 

Min son har en kompis som jag inte alls gillar då denne kompis har visat många gånger att denne inte lyssnar och är i många lägen respektlös...  men jag kan inte utesluta ens detta barn.. då även om jag känner att de blir tok inte är okej att utesluta människor.. min son vill ju ändå leka med denne.. och då är de ju så sen att jag ger de restriktioner och är extra tydlig är en annan sak.. men aldrig någonsin utesluta pga utseende, tycke, smak, åsikt eller för att jag aldrig mött personen eller vad ni orsaken än må vara..

Alla är värd en chans och oftast även en andra chans... 

Jag blir oftast diskriminerad dels pga min rullstol oftast blir jag pratad överhuvudet då jag oftast anses som väck för att det kommer tydligen med rullstolen..  när jag sitter i stolen får jag ofta frågan om jag ska ha hjälp men går jag en bättre dag då är det ingen som frågar.. då behöver man inte fråga när jag sitter i stolen heller...   ser jag någon behöva hjälp så hjälper jag till oavsett vad de har med sig eller hur de ser ut och om jag känner personen osv.. för oavsett utseende eller person är vi alla MÄNNISKOR.... 

Jag är också en person som sällan eller aldrig lägger min aktiva tid på mig själv. Då jag anser att människor har större värde och att jag vill använda tiden på att visa att dem är viktiga... 

För några månader sen träffa jag en tjej som jag fick en utbildning med. De visade sig att vi bor på samma gård. Så vi började så smått och en dag när vi prata om mat... så kom de fram att hon och hennes familj är vegetarianer och att de dessutom undviker ägg... för mig är de då självklart att om och när jag packar väskan för att ha mellanmål med mig eller ska bjuda på något så är det då vegetariskt och äggfritt. Vi skulle ut till poolen och bada med barnen och vi behövde då mellanmål då var det självklart att göra veganska pannkakor... 
Jag kräver inte att alla ska känna så eller göra så.. men för mig är det självklart...

Jag vet att jag är ganska ensam om mitt tänk.. alla ska känna sig välkomna och alla är värda att få visa att de ändrat på sig. 

Härifrån går ingen hungrig om vi äter och sällan vi äter utan  att bjuda de som är här..  här är alla välkomna som uppför sig... har vi en tillställning så är det sällan vi säger nej om fler vill komma. Finns de hjärterum så finns det stjärterum!!


Min dag i dag blir mobilspelande och soffläge... får se om det blir nå pyssel med kanske.. 
Sen får maken besök på eftermiddagen. 

Bjuder på bilder från armbanden jag gjort senaste dagarna... 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: