Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

va ett tag sen.....

Det var länge sen jag uppdaterade här... största skälet till de är den fruktansvärda tröttheten som satte klona i mig.. och vardagen med förskola och skolan är i gång på allvar nu.... och jag har blivit berättigad sjukersättning från fk fram till 2051 det året jag fyller 65 😆😂😂 

jag har dessutom fått det konstaterat att jag efter denna sommar återigen har gått ner mig i en utmattningsdepression!!! Bra jobbat jessica.. du vet bättre ändå låter du det gå så långt.... sammantaget tycker jag att vi haft en bra sommar hemma tillsammans jag oxh barnen...  Maken har haft sina problem med sina insättningssymtom på add medicinerna han prövat så hsn har knappt varit varken närvarade eller delaktig... och så två inskolningar på det samt en massa andra måste grejer som jag varit tvungen att ta i för att kunna få lugn och ro nångång.... 

nu börjar de gå framåt i alla fall även om det är en bit kvar för att det faktiskt ska vara lugn och ro också... men utan att säga allt för mycket så kommer framtiden se väldigt väldigt annorlunda ut i jämförelse med hur de ser ut nu om allt går som de ska. 
I världen är det bara ett litet steg men för oss blir det en stor förändring och i framtiden blir det en stor befrielse och 
kanske även en mindre sak att behöva diskutera om vilket vore skönt faktiskt att slippa diskutera om något så onödigt som egentligen inte borde vara så svårt att ha tydliga vägar att hantera ämnet på än att ständigt behöva ha diskussioner och vädra åsikter om något så självklart... ja så nu hoppas vi att de går vägen... 

så många stenar börjar lätta från mina axlar.. jag må alltid ha ont alltid kämpa mot livets utmaningar men vägrar bli en bitter kärring... så jag tänker nu ge allt för att inte säcka ihop och bli bitter.. framåt tänker jag titta!! 

nu mer dags uppdatering... 
av många anledningar så här jag senaste veckorna varit jobbiga.. jag har gått in i fel port för att jag bokstavligen inte varit tillräckligt koncentrerad och så trött att de enda jag har önskat senaste veckorna är att få ligga ner i en säng med stängda ögon oavsett om jag kunnat somna eller inte men jag har verkligen fått tvinga mig till allt jag gjort... 

ibland undrar jag hur det ens är möjligt att huvudet/kroppen kan svänga så fort... jag har haft så ont att jag till och med tvingade/sa till maken att han fick hämta barnen vare sig han ville eller inte för jag mådde så pass dåligt att jag inte klarade av det på ett säkert sätt. 
jag lyckades laga mat 20 minuter... sen har jag legat i soffan.. men idag har jag varit vaken längre än vad jag varit på hur länge som helst...... och jag har faktiskt spelat tv-spel för första gången på 5 månader...  tänk vad lite medicinering kan göra.. inte för att jag ens är i närheten av att ha minskad smärta och är långt ifrån smärtfri MEN huvudet är åtminstone lite mer med så kroppen slappnar av lite i alla fall .. visar denna kväll tydligt!!! 

nu håller vi tummarna för att de fortsätter så... migränen får dock gärna släppa och önskar mig även lite mindre smärta nån stund skulle ju uppskattas... men det ger sig väl Hur det blir med de... 

klockan är snart 02.00 och jag ska försöka sova... misstänker att jag kommer bli vansinnig på mig själv eftersom att jag är övertygad om att jag kommer fortsätta att ligga och planera paket som ska fixas till helgen eftersom att jag har en helt fantastisk idé.... hmm kan ju alltid hoppas att idén blir lika fantastisk i verkligheten också..

jag hoppas att denna avslappnade känslan fortsätter.. . många idéer och mycket planering blir det när det blir en sån enorm omställning.. den tas tacksamt emot och förhoppningsvis så stannar entusiasmen så jag kan få nån timmes egentid och idéerna kanske blir verklighet med...  

nu ska jag försöka sova klockan är massor och trots min entusiasm och idér. .  natti på er.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: