Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Det ligger inte i mitt blod

Idag när jag åkte till C's förskola kom det en helt fantastisk låt på radion....

In My Blood
Help me, it's like the walls are caving in
Sometimes I feel like giving up
But I just can't
It isn't in my blood
Laying on the bathroom floor, feeling nothing
I'm overwhelmed and insecure, give me something
I could take to ease my mind slowly
Just have a drink and you'll feel better
Just take her home and you'll feel better
Keep telling me that it gets better
Does it ever?
Help me, it's like the walls are caving in
Sometimes I feel like giving up
No medicine is strong enough
Someone help me
I'm crawling in my skin
Sometimes I feel like giving up
But I just can't
It isn't in my blood
It isn't in my blood
I'm looking through my phone again, feeling anxious
Afraid to be alone again, I hate this
I'm trying to find a way to chill, can't breathe, oh
Is there somebody who could
Help me, it's like the walls are caving in
Sometimes I feel like giving up
No medicine is strong enough
Someone help me
I'm crawling in my skin
Sometimes I feel like giving up
But I just can't
It isn't in my blood
It isn't in my blood
I need somebody now
I need somebody now
Someone to help me out
I need somebody now
Help me, it's like the walls are caving in
Sometimes I feel like giving up
But I just can't
It isn't in my blood
It isn't in my blood
It isn't in my blood
I need somebody now
It isn't in my blood
I need somebody now
It isn't in my blood
Låtskrivare: Shawn Mendes / Geoff Warburton / Teddy Geiger / Scott Harris
Text till In My Blood © Sony/ATV Music Publishing LLC, Universal Music Publishing Group, Words & Music A Div Of Big Deal Music LLC, Warner/Chappell Music, Inc, Peermusic Publishing

och det är ju så... det ligger inte i mitt blod att ge upp... jag kan inte ge upp spelar ingen roll hur många gånger jag säger att jag ska göra de så gör jag aldrig det! Det ligger inte i mitt blod!!! 
kanske är de därför jag åter igen har tagit tag i min självkänsla. men den här gången har jag gjort något jag aldrig gjort innan! Jag har faktiskt börjat inse att jag faktiskt har bra egenskaper och det är inte ens så att jag bara tagit de som andra sagt.. utan jag tycker ändå att jag är både omtänksam, hjälpsam, kreaktiv och dessutom glad i att lära mig nya saker. 
Att lära sig nya saker, att få utvecklas och att uppdatera sitt kunnande är att leva anser jag. Jag älskar alla möjligheter till att lära sig nya saker oavsett om de gäller bilmeckande eller om de handlar om att lära sig saker om sig själv! 
Som här om dagen jag insåg hastigt och lustigt att jag kan kontrollera mitt humör trots att någon skriker och gapar på mig! det har nog aldrig hänt innan, men 32 år gammal så klarade jag det! kanske för att jag visste att jag inte hade gjort det jag blev anklagad för, eller kanske var det bara så att jag har lärt mig att inte ta åt mig trots anklagelser... jag vet inte men jag blev stolt över mig själv!!! 
jag som ALLTID har varit en känslomänniska med känslorna på utsidan och reaktionerna syns tydligt... men ju äldre jag blir verkar jag faktiskt ha lärt mig att hantera delar av mitt känsloliv! Men som sagt varje dag när man sig något nytt. och gärna för mig ny kunskap är härlig. 
jag har som jag tror jag skrev i förra inlägget börjat skriva en daglig reflektion över min dag! Jag är nöjd över att jag fått det att fungera och att jag tar mig den stunden. jag tror att jag ska försöka utveckla det hela och köpa mig en tjock skrivbok som jag skriver en längre reflektion om min dag de dagar jag behöver. just nu skriver jag i min 5 års kalender och där är det bara några rader och jag får inte plats med allt jag vill. även om jag får en kortare beskrivning av dagen och jag skriver i tacksamhets boken jag fick i andastidningen förra månaden. och visst de fungerar men vill kunna samla åtminstonde ett halvårstankar på ett och samma ställe. kanske inte är möjligt men kan ju försöka.  och jag vill börja göra alla tre stegen fullt ut även om jag försöker få med dem nu med.  men jag vill ha  tacksamhet, förlåtelse och hjälp mig. just för att jag tycker att de är viktigt att vara självkritisk även om jag tycker att jag är bra. men jag är långt ifrån ofelbar. och att lära sig av sina misstag gör att man utvecklas! 

livet må inte vara perfekt men de är bra härligt mellan varven trots allt som kan gå/går fel och det gäller ju att se de små sakerna i vardagen som kan lyfta oss till en bättre plats än där vi en gång var. jag älskar min familj och mina vänner, tacksam för allt dem gör och för att dem finns där. 
Igår hittade jag en klänning som jag blev kär i, jag köpte den då priset var bra och jag behöver kläder som jag trivs i.. idag var jag den och den sitter helt fantastiskt på min kropp, den här fickor på framsidan så jag måste inte bära min telefon i handen jag kan även stoppa ner t.ex. nycklar i fickan så när jag hämtar barnen kan nycklarna placeras där och jag älskar det. jag kommer helt klart att försöka samställa ett mönster för att sy flera för jag ska bara ha fler liknade modeller jag älskar denna klänningen och jäklar va snygg jag känner mig!!! 
i morgon är en ny dag med nya möjligheter så jag tar och beger mig till sängen för återhämtning i form av sömn. 
God natt mina fina medmänniskor, för världen är du bara någon men för någon är du hela Världen! Du är bra precis som du är, och känner du inte så har du bara inte insett det än för du är BRA! 




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: