Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

då var det natt igen och dags att sova

men de där med sömnen är kroppen och jag oense om! för sova det är just nu totalt omöjligt...  jag vill verkligen då jag vill fördriva tid så mycket så möjligt så snabbt som möjligt.. allt för att få komma närmare förhandlingarna så vi kanske kan få hem barnen snart.. har en känsla att de lär dröja men som sagt så mycket tid på så kort tid som möjligt helst igår.... 

men va ska man göra då när man inte kan sova... de sämsta du kan göra är att skapa en negativ situation där du bara vänder och vrider på dig och blir irriterad pga att du inte kan sova.. så de är bättre att förflytta dig en sväng och titta på tråkig tv eller läsa nån bok eller ta en kopp te.. än att ligga kvar och de blir en negativ känsla över hela situationen...  
efter åååår med sömnproblem och många gånger diskuterat med läkaren angående detta så är det nog det bästa tipset jag fått att bryta den negativa känslan över att ligga vaken...  för de ska gudarna veta att ligga i sängen och pina sig i flera timmar gör vem som helst galen tillslut efter tillräckligt många nätter!! 

är det fler som har sömnproblem ?

just nu har jag sovit ganska bra några veckor även om jag vaknat ett par gånger per natt så har jag ändå fått vila i sängen nästan 10 timmar vilket är otroligt ovanligt för att vara jag.. men åandra sidan har jag grinat de andra 14 timmarna också så de kanske inte är så konstigt att kroppen är förstörd. 
14 timmar per dag var väl kanske att ta i men många timmar med tårar har det blivit senaste månaden sen vi fick veta att soc tänkte ta våra barn!! på grunder som inte ens stämmer som sagt och idag först 2 veckor efter omhändertagandet fick vi på riktigt försvara oss och förklara hur de faktiskt var från våran sida... 
en sak är säker jag kommer aldrig någonsin be om hjälp hos soc någonsin igen efter denna hemska upplevelse och jag kommer också be alla som tänker ringa soc att tänka en gång till vilken konsekvens de blir för barnet... 

 för i sverige jobbar vi efter dem som försöker göra rätt dem dömer vi på förhand medans dem som faktiskt behöver hjälp dem låter vi passera och släpper förbi utan anmärkning fast de finns så otroligt uppenbara och kraftiga brister i deras situation att man blir mörkrädd.. och så dem som försöker och gör allt i sin makt dem kastar vi gärna skit på både en och två gånger mest för att se om de knäcker dem lite till..  det är aldrig rätt att sparka på den som redan ligger!!! oavsett anledning till att denne ligger så är det inte rätt.  nästa gång är det kanske du själv eller någon nära dig som blir drabbad.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: