Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Fredagkväll

Jaha då står vi här ytterligare en fredag utan barnen...  fjärde på rad, hjärtat brister och jag kan inte låta bli att fundera hur varannnan veckas förädrar klarar av stressen att vara utan sina barn varannan vecka... Själv är jag redan traumaterserad av att inte få vara med mina barn och de har på söndag varit borta totalt 1 månad...
 
Idag har vi ÄNTLIGEN fått besked om hur umgänget ska se ut ovh tjejerna blir varje vecka medans grabben troligen blir varannan utifrån att han är placerad utanför stan... även om det fortfarande är sjukt tufft utan barnen så får vi ändå regelbundet umgänge med våra små... det är en klentröst men vi slipper all andrahandsinfo att förlita oss på!!! vi får själva se och bilda oss en uppfattning på hur barnen mår!
 
På fredag ska vi upp förhandlingar i Förvaltningsrätten i Uppsala... det Ska bli oerhört jobbigt samtidigt som det ska bli väldigt spännande och även intressant att se vad som det finns bevis för och vad som är rena och skära påhitt och inte alls underbyggd fakta... Varken journaler från läkare samt psykologer eller andra instanser som är fakta och inte tolkningar! det räknas inte att det är en åsikt utifrån eget tycke och smak utan rena fakta uppgifter!
 
Att säga att någon springer runt och äter hos alla, att man hör skrik och gap när dem som bor emellen inte gör det och ingen vet vem ungen ätit hos trots att det hävdas att de aldrig är någon som har koll!  Att sitta med barnet i knät eller att ha koll genom fönstret är ganska stora skillnader men bara för att man inte ständigt är uppepå barnet betyder inte det att man inte har koll... att inte få höra från barnet själv vart det går utan att alltid behöva ta reda på det själv utifrån bristande kommunikation från barnets sida är inte det samma som att man inte vet vart barnet är!
 
Att säga nej och barnet ändå går ut är i min mening en rymning OAVSETT om jag vet vart barnet befinner sig eller inte! även om jag så ser barnets väg, tanke etc så är det fortfarande utförande av olovlig handling i min mening!
 
Vi satt på möte i dag och antagligen inbillar jag mig eftersom att jag trott förr att vi nått fram och kunnat få ett samförstånd mellan oss och soc! Men idag kändes det som att vi åtminstonde fick dem att förstå att vi visste tar ansvar och att vi visste gjort en massa saker för att saker och ting ska bli bättre! framför allt fick vi det nedskrivet att vi haft en massa kontakter med instanser som de inte haft en aning om trots att vi upprepade gånger har sagt det men ja som sagt väljer man att inte lyssna och tolka allt negativt och tro att för att man inte stoltserar med barnens toabesök etc  så kan man ändå utföra det så ja då tar det tid innan man får fram det som är viktigt detta är 2 mötet sedan barnen lämnade oss.  i min mening borde vi ha haft minst ett möte i veckan för att både få info men också för att ha diskuterat flertalet av dessa saker  tidigare! 
 
Som sagt jag hoppas att nästa fredag kommer att gå bra och att vi får rätten på vår sida och att barnen kommer hem MEN jag förväntar mig det inte!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: