Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Dagens svammel som började som ett fb inlägg men passar bättre här...

Urk... ligger så mycket och väntar på mig nu.. både sånt jag vill göra... sånt jag måste göra.. sånt jag borde ha gjort. Och även sånt som skulle ha gjorts för länge sen men som jag inte kan göra förrän jag får besked om hur saker och ting blir... känner hur jag önskar att jag önskar att de vore vardag för länge länge sen!!!! Känns som att denna helg kommer bli extremt lång 😩😩😩 efter helgen väntar blandannat att söka massa fonder och även en massa samtal att ringa till höger och vänster.. de blir en lånnnng lista!!!! Och en massa funderingar hela helgen.. ska försöka släppa skiten i morgon när USA besöket kommer men blir sömnlösa nätter innan allt är klart...

Åh så tar vi överklagande till försäkringskassan över avslaget för bilstödet.... och så alla andra nederlag.. söka fonder i hopp om att kunna få nån krona att köpa en ny bil... för den gamla kommer nog inte fortsätta rulla...

Älskar föreningslivet när det rullar på och jag har styrelsemöten att se fram emot då brukar de handla om beslut och även uppgifter att kunna behandla.. nu är sommaren här och de mesta står still inget att se fram emot inga uppgifter att ta sig ann...

Får se vad kroppen går med på att göra... nu har i alla fall barn nr 3 också sommarlov!!! Sy,brodera,sticka,pyssla,måla, bada, mm vore kul men inget jag måste de blir ju då inte av oftast... eftersom att ingen förväntar sig att de ska bli gjort..

Misstänker att det kommer bli många många brev skrivna i sommar till lärare, instanser, fonder, stiftelser, mmm förberedelser inför höstterminen.

Det privata löser sig väl förhoppningsvis... de för föreningarna måste ju krast lösa sig även om delar av det känns extremt jobbigt att de pågår... funderar på att försöka ta upp bloggandet igen då blir kanske pysslandet viktigare igen och även kunna gå tillbaka i bloggen för det privata att kunna komma förbi den där spärren att göra nått för mig själv lite oftare... känns dumt att skriva här på fb hela romaner till och från.... kanske skulle till och med detta vara första inlägget och mycket mer...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annika K
skriven :

Biblioteken brukar ha böcker om fonder

2 Jessica Zyrenia
skriven :

Ja det har dem. Finns en hel del på nätet med.