Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

hittat min boook igen

nu ska jag gå igenom det hela... ocj se om jag kan använda det jag redan har skrivit eller om jag kommer skriva om det hela igen. men har också hittat mina 9 sidor om våran son som vi skrivit sen nått år tillbaka.. om alla hans goda och alla hans lite mindre goda sidor... 

idag är barnens rum sorterat, halva packningen är gjord, p's gurka, tomat och chili har fått nya krukor och komposten hae fått sin bur... majsen har fått sin pallkragespalje...  pennorna som varit nerlagda i en plastpåse i mer än ett år är sorterade och nedlagda i olika lådor blyertspennor, bläckpennor, tusch, kritor och färgpennor ,(som också är sorterad i vanliga och akvarellpennor).. 

idag känns det ganska mycket mindre jobbigt med allt.. kanske för den mesta energin är förbrukad på annat.. och alldeles för lite sömn i natt. 

söndag i morgon och de blir tvättning och vikning av kläder och fortsätta packa.. 
de är även dags att förnya packlistan så vi på måndagen bara kan packa bilen så vi på tisdagen bara kan åka. allt för att slippa både stressen och onödiga konflikter. sen får vi se hur de går med allt brukar sällan bli som jag tänker mig kan ju hoppas i alla fall. även skriva en handlingslista och planera de sista. kanske skriva brev om de andra två också. älskar att ha det mesta i ordning och i print de gör de hela så mycket lättare att få fram då. 

nu ska jag titta på serier med stora tjejen lägger in bilder på alla fina grönsaker som min stora tjej med gröna fingrar lyckas få att växa. hon är så otroligt mångsidig min stora tjej. jag är verkligen så imponerad av att hon lyckas så otroligt bra med allt hon företar sig.
 
Ärtor, bladsallad och isberg

majs, morötter och potatis



Chili, gurka och tomat, dessa blev idag omplanterade i större krukor chilin fick en lite mindre zinkkruka och både tomaterna och gurkan blev ihopsatta i varsina stora svarta plastkrukor med blompinnar isatta som stöd för de klättrande växterna.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: