Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

min tavla mina pärlor många pärlor är det

 denna ska bli inramad den nedersta bilden till höger är så långt jag kommit.. 
den över är bilden som den var innan jag började denna gång... 
och den vänstra bilden är hur bilden borde bli ungefär... 

när jag är klar så ska den in i en ram och upp på väggen!  jag är fast besluten att jag ska göra den till mig!!! sällan jag gör något för min egen skull men denna är både köpt till mig och den blir gjord för mig!!! jag önskar jag vore mer tålmodig och motiverad utifrån att jag vill ha den klar men vet att med min bristande motiverande att göra något för min egen räkning utan att få dåligt samvete så har jag ändå jobbat på snabbt!! bara  lite drygt en tredjedel kvar trots att jag knappt hållt på 2 månader om ens de.. aktivt max 2 veckor.. 

jag må ha kommit långt med sanningar och lögner men finns ju helt andra bitar som jag har större svårigheter i!!  som att göra saker för mig själv och även kunna motivera för det utan att använda de kända klyschorna.. 

men en dag tar jag mig dit med jag är övertygad att jag tar mig dit med.. måste bara hitta min väg dit! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: