Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

Bildstöd.. .

Nu har vi börjat med bildstöd här hemma... toalettschema, tvätta händerna schema mm det verkar faktiskt gå ganska bra. Framför allt läggningsschemat är en hjälp och mindre gnäll med då det alltid går att dubbelkolla. Timstock, sigvardstavlan och veckoplaneraren har kommit med så nu ska vi väl kunna underlätta en massa grejer här hemma inför hösten.. 


Just nu har dock min kropp, min själ och allt annat med tagit sommarlov.... 
Och bilen har tagit självmord... Så nu står vi utan bil beklagligt nog.. känner mig bekymrad och funderar hur pip de ska gå... Så nu åker vi buss eller elrullstol vart vi än ska... Tack och lov för sommar... blir spännande höst om vi inte lyckas köpa nya bil... men men de är ett par månader kvar... 

C har åter igen haft öroninflammation och gått pencilin.... W har blivit nekad utredning för 2 gången av bup med jordens största lögn att det inte finns några underlag för utredning... människan som skrivit brevet måste gå på lyckopiller eller vara bra naiv ärligt talat... Jag älskar min son men han är ju inte riktigt som alla andra.. just nu ge vi bara (ja ni läste rätt) bara 3 utbrott om dagen i snitt... när de dessutom är verksamhet så är det 7-8 om Dan.. .. 

Och P har varit hemma Första dagen på minst en vecka...  Så vi har pysslat och grejat lite bäst att passa på när hon väl är hemma. 

Får se om vi lyckas få ihop det hela men här kommer en bild på lite förberedelser i alla fall.. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: