Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

W kan cykla

Min son W har lärt sig cykla efter flera månaders tålamod från våran sida och säkert 1000 breakdowns för honom så har han knäckt koden!!! Nu vet jag att min gissning va exakt rätt att ta bort dem och endast vara tydlig med att jag sätter på stödhjulen om du gör ett ordentligt försök att cykla... Idag 3 månader senare och efter första riktiga försöket så kan han. Allt tar bara väldigt lång tid och mycket tålamod!!! Men framför allt möta honom där han är just då oavsett vart han borde ligga... 

Känslan över att veta att jag hade återigen rätt... jag lyckades övervinna hans rädsla att misslyckas genom att vara tydlig att det är okej... 3 månader tog de men de är okej han kan cykla nu!!!! Och jag har inte behövt sätta på stödhjulen eftersom att han bestämt sig för att han inte kunde så gjorde han inga större ansträngningar och det var ju mitt krav gör ett ordentligt försök!!! 


Shit så stolt både över honom men även mig faktiskt då jag höll ut när han bröt i hop.. 


I övrigt har diskussionen med bup eskalerat kan man väl lugnt säga.. jag är vannsinig och går nu vidare med pasientnämnden mfl...  sitta och föra med osanning och inte ens lyssna nej nu är det bra!!! 

I morgon är de besök på barnkliniken för W och sen åker P på en veckas semester.... 

Har sålt min trasiga bil i dag så från och med idag äger jag ingen bil.... fick inte mycket för skrothögen men slapp åtminstone betala både skrot och andra kostnader för den....  resten får lösa sig.. en sak i taget.... andas och dröm.... 

Nä nu ska jag kurera min eviga huvudvärk åter igen.....  inte de lättaste med en 2 åring som är så envis och ska inte sova och bara skriker.... men men de ger sig väl de å.... hon lät ju knappast va 25 och fortfarande skrika när hon ska sova.....

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: