Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

för första gången på jag vet inte när

I dag denna kväll har något hänt som INTE hänt de senaste åren!! Båda små SOVER innan kl 20 och det UTAN bråk. Det är helt sjuk känsla dem sover!!!  Jag och maken sitter i soffan och fixar lite med barnens plattor och telefoner för att kunna styra deras användning ännu mer.. och strax tänkte jag starta ps4an och spela lite puzzelgames bara för att jag kan... just nu tittar jag på ett avsnitt iron fist medans maken ställer in alla tider och grejer med tiderna på alla enheter.. 

Idag är det som de alltid varit vi är ett team.. Vi pratar med varandra och vi är ett. De är som en dröm jag aldrig vill vakna ifrån... så sent som igår funderade jag på om vi någonsin skulle hitta tillbaka igen... och nu är det som att inget har hänt.. jag klagar absolut inte och lever gärna i drömmen... 

Helgen blir nog lugn och mycket hemma. I morgon skulle jag jag bli nöjd om jag orkade sy lite de är morgondagens förhoppning... 

Dagens bästa är myset i soffan med maken utöver de 4 maskinerna tvätt som är tvättade idag..  

Jag hittade dessutom en ruta till guddotters filt jag trodde var borta. Så idag har det varit mest positivt som hänt faktiskt. Ovanligt nog men nu har jag säkert jinxat de hela som vanligt och allt går tillbaka till att vara negativt i morrn igen.  Ibland vill jag bara få vara glad åt allt bra som händer och även kunna få känna de utan att oroa mig för vad som händer om jag är glad för det lilla.  

I morgon ska jag ta tag i min stora tjejs hår och sen ta och sy tillsammans med henne. Blir prematur kläder för att sen kunna ge till en vän som senare i vår ska få tvillingar och behöver lite mindre kläder för att ha första tiden är glad att kunna göra någon glad, jag får nått att göra och jag får kvalitetestid med ett av barnen.  

Nu ska jag njuta av min kväll med sovandes barn woohoo. Mina barn dem sover ohoo i ohh 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: