Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

nu har den där jobbiga kärringen varit framme igen

Den gamla griniga tanten som inte kommer ihåg hur det är att vara ung och dum fram igen...  störningsjour och polis är ringda i kväll pga oväsen och läten som lät som hela trappen skulle rasa ihop.. dessutom är portdörren sönder dragen... och så öppnade jag dörren osv frågar vad som händer och får till svar ja du vet alkohol.... öh... hmmm då blev denna tant grinig och gjorde slag i sak... så trött på att människor skyller på alkoholen man har inte mindre ansvar för att man dricker alkohol då får man sluta dricka eller hålla till ute i skogen... inte här i stan där andra vill ha det tryggt om natten och inte en portdörr som inte går att stänga i ett område där man vet att de finns mindre roliga människor och relativt nära en pub osv... 

Men tänka på andra är dumt... griniga jag... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: