Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

önskar att jag kunde förstå

ja jag önskar jag kunde förstå livets förändringar varför saker kunde förklara sig själva så jag slapp analysera sönder alla saker som händer... varför jag blir bortvald varför jag blir ensam kvar efter att människor gör sina val.. vad jag gör som är så hemskt att jag gör så att alla flyr ifrån mig kankse är det just mitt analyserande som skrämmer människor... 

hur som helst vi har tvättat idag och maken har städat hela hemmet idag jag fick sovmorron eller ja jag har legat kvar i sängen i alla fall.. skönt att få ligga kvar någon enstaka gång. Maken har dessutom löst mitt problem med att plattan inte gick att rotera så jag fick den att stå vettigt i tangentbordet så jag slipper krångla så mycket.. nu behöver jag inte hålla på att krångla... minfina make som oftast löser det jag ser som olösligt för att jag tycker jag provat allt.. som sagt min make och jag är kompletta med varandra men vi har och har haft en svacka länge nu...  vi klarade oss i många år innan vi kom dit... nu 7 år senare fick vi en ordentligt svacka som hade kunde ha tagit knäcken på vilket förhållande som helst. Men inte vi vi håller ihop trots allt det måste ändå räknas för något känner jag. 

Idag mår jag inge bra det snurrar i huvudet och jag har ont som få... så jag sitter mest i soffan och gör små insatser för att stötta maken i sitt städandet.. jag har hängt lite tvätt och tjatar på barnen.. det är väl ungerfär de jag kan göra just nu...  så tänker att jag ska virka lite och titta på serier med äldsta  efter maten för den lär jag nog också laga då maken städar bäst att låta honom fortsätta med de i sin takt och ro det funkar bäst... 

Fredagmys ska det väl va också misstänker jag om jag frågar barnen så i dag får de hålla till godo med chips..  i ett nystädat hem en stund innan sängen... och här har vi inga helg rutiner utan vi har vǻra vanliga rutiner då det funkar bäst för oss så gör vi enstaka undantag när det behövs eller vi känner det lämpligt istället då våran  familj funkar som allra bäst då...  De är något som andra ofta reagerar på då man så såklart ska låta barnen vara vaken lite längre det är ju helg! fast här funkar inte det... vi behöver vidbehålla våra rutiner för att de ska fungera. Okej den stor har lite friare tyglar oftast då hon klarar det men de andra fungerar det inte för så varför utsätta dem för något vi vet inte fungerar och som skadar dem i längden då det blir för lite sömn för dem i slutändan och sömn är en av de viktigaste bitarna är sömn för att en människa ska funktionera på ett bra sätt. 

Tänk så mycket roligare det är att skriva inlägg med tangentbordet inkopplat. stackars er som får så mycket att läsa och inte blir så korta inlägg heller men åandrasidan så kan ni ju förstå hur min hjärna har det jämt ... men det är så att ha en hjärna som går på högvarv alla timmar om dygnet tankarna liksom snurrar runt och det är ett under att det inte blir totalt kaos oftare egentligen.. så nästa gång ni ber någon sluta prata tänk då på att det antagligen är säkert dubbelt om inte trippelt så mycket "snack" i huvudet på personen som den faktikst inte säger.  Varje dag och varje timme samt minut och sekund figurerar det garanterat ännu mer tankar och funderingar än vad som faktikst nämns för någon annan.  så det är nog inte alltid så lätt att vara tyst när tankarna svämmar över gång på gång... 

på återseende läsare.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: