Bokstavskombon

Ett nytt försök att skriva blogg.. om livet, om sjukdomarna, föreningarna, myndigheter, bilar mm allt som förekommer i ett liv som sjuk, när man har flera diagnoser som beträder våran familj. Bokstäverna berör vår familj på olika sätt i olika tid. Våra anpassningar för att få vårat familjeliv att fungera men också kampen man ständigt har med alla myndigheter och bland människor som saknar kunskap om olika kombinationer av bokstäver.. Mina huvuddiagnoser är EDS Ehler-Danlos Syndrom en bindvävsdefekt som gör att ledarna glider/hoppar ur led och musklerna jobbar i överflöd ständigt. Vilket i sin tur skapar trötthet och som senare även kan slå över i former där man blir orkeslös. Jag har diagnosen fibromyalgi, adhd, psoriasis, utmattningssyndrom, utbränd, dyxelesi men störst av allt så lider jag av envishet!.

en lördag.....

en lördag som vilken annan.... migrän hela dan, ett barn som menar på att ett nej bara är ett onödigt ord.. för här gör man som man vill ändå... nej så illa är de väl inte men gränserna tänjs lite väl mycket på... framför allt de här med att tala om vart man går någonstans... 
jag har fått lära mig den hårda vägen att jag inte ska/får jaga upp mig själv för varje gång.....  men samtidigt blir man orolig som förälder eller ja jag blir trots att jag är säker på att barnet inte kan vara så långt borta.. men ska jag jaga upp mig så många gånger om dagen att jag skulle ge mig själv hjärtproblem bara av tanken. 

Dagen har gått åt till vila och samla kraft för att handla hem de vi behövde de allra nödvändigaste...  i övrigt så är det ute ute ute som gäller för barnen alla timmar de kan... ingen av barnen vill gå in och skulle dem få hade de nog till och med sovit ute. mina älskade skogsmullar haha  önskar min kropp hade orkat med deras önskemål också...  dygnets alla timmar i skog och mark.... naturen, skogen och alla underbara utflyktsmål vi hade kunnat besöka om bara min kropp hade kunnat varit med på det med.. 

 i övrigt så har jag och och den stora minime tittat på serier och umgåtts. icke att förglömma är att jag dessutom blev hånad när jag gjorde pannkakor till lunch...  nu tänker ni varför då?! 
Så här är det jag har tidigare vägrat att gjort pannkakor då jag aldrig någonsin lyckades vända pannkakorna utan att de blev en enda stor degklump....  men med åren och en hel del övning så här jag ju blivit bättre så nu mer kan jag ju tänka mig att göra det även om undviker de om jag kan...  men idag kände jag för att göra de till lunch för ungarna..  men då fick den stora mini me för sig att jäklas med mig för de jag en gång i tiden sagt.  till och med erbjöd sig att ta över eftersom att hon förutsatte att jag skulle misslyckas!!! haha sånt man får ta när man är öppen med att även  vuxna kan ha saker man drar sig för och som man inte är så bra på..  men åandrasidan visade jag också att man kan bli bättre på det om man fortsätter försöka och övar på de man inte alls är duktig på och rent av misslyckas med.  ger man sig inte så går allt!

nä nu ska jag ta min hållande migrän och bädda ner mig i sängen och vila ert par timmar innan barnen vaknar...  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: